Blogger Tricks

18 August 2014

U-TURN PAS TERUS U-TURN! NIK AZIZ PUN U-TURN LA - HADI MASIH BERDEGIL?

Baca dulu petikan Agenda Daily:

Sungguhpun Pakatan Rakyat sudah buat keputusan bahawa Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail diangkat sebagai calon tunggal Menteri Besar Selangor ganti Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim,Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang anggap ia bukan keputusan muktamad. 

Sebaliknya, pemimpin nombor satu PAS yang mencetuskan kontroversi dikalangan pemimpin PR sebelum ini kerana menyokong Abdul Khalid dikekalkan menyerahkan kepada Sultan Selangor sama ada memperkenankan atau tidak, Wan Azizah sebagai Menteri Besar. 

Abdul Hadi berkata, parti berhak mencalonkan sesiapa sebagai calon Menteri Besar tapi keputusan akhir adalah pada Sultan Selangor. 

Katanya, PAS menerima apa sahaja keputusan Sultan termasuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN). 

"Tapi kita berharap perkara seperti itu tidak berlaku," katanya dalam sidang media selepas mengadakan pertemuan dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu Isnin. 

Sementara itu, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menerima dan menyokong keputusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Pas Pusat semalam dalam isu krisis Menteri Besar Selangor. 

Beliau menyatakan sokongan tersebut selepas mengadakan pertemuan Abdul Hadi dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali. 

Jawatankuasa PAS Pusat semalam menamakan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Wan Azizah sebagai calon bagi jawatan Menteri Besar Selangor. 

Bagaimanapun mesyuarat pimpinan pakatan pembangkang pada sebelah petangnya menamakan Wan Azizah sebagai calon tunggal Menteri Besar.-18/8/2014

HOUSE PK: Nampaknya Nik Aziz pun dah berubah dan di pun terima pakai keputusan mesyuarat semalam dan kita semakin confuse, siapa yang lebih berkuasa dalam PAS, ada Majlis Syura (kini dikenali sebagai Majlis SYORU) juga ada Dewan Ulama (la ni dah jadi dewan makan kut?) dan ada Majlis Pimpinan pulak. La ni depa sendiri dah confuse.

Anyway, nampaknya Haji Hadi je tak minat dengan Wan Azizah. Yang lain semua dah terima. Hadi boleh sebut kalau Tuanku bubar DUN pun dia terima dan aku rasa inilah jalan terbaik. Kasi BUBAR itu DUN dan PAS letak calon disemua tempat. Test power la PAS atau teruskan jadi anjing DAP dan PKR. Sekian. Terima kasih.
Posted By: Admin

U-TURN PAS TERUS U-TURN! NIK AZIZ PUN U-TURN LA - HADI MASIH BERDEGIL?

No comments:

Post a Comment

About

Gallery

Advertisment

Like Us